پایان نامه:اثربخشی واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان
هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه اثربخشی واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان و مولفه های آن شامل واقعیت درمانی ، کاهش کمرویی ، و نارسایی هیجانی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل در مقطع متوسطه شهر اصلاندوز در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ می باشد که بالغ بر ۳۰۰۰ نفر دانش آموز میباشد. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ا استفاده شده است. برای تعیین حجم نمونه از بین مدارس مقطع متوسطه، ۴ مدرسه (۲مدرسه دخترانه و ۲ مدرسه پسرانه) و از هر کدام از این مدارس دو رشته و از هر رشته دو کلاس بصورت تصادفی انتخاب گردید. ۳۴۱ نفر بر اساس جداول حجم نمونه مورگان انتخاب شدند.برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش به وسیله دو پرسشنامه استاندارد تعدیل شده پرسشنامه کمرویی و پرسشنامه نارسایی هیجانی تورنتو انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر روش آزمایشی است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای تلخیص، طبقه بندی، و تفسیر داده های آماری از فراوانی و درصد فراوانی(جدولها، نمودارها) و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون تحلیل کواریانس با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. و در آخر نیز بر اساس نتایج بدست آمده با استفاده از آزمون ها به این نتیجه رسیده شد که آموزش واقعیت درمانی به طور معناداری باعث کاهش میزان کمرویی در دانش آموزان می گردد و این بدان معناست که آموزش واقعیت درمانی به طور معنادار باعث افزایش مهارتهای دانش آموزان در توصیف احساسات خود می گردد.
واژه های کلیدی: کمرویی ، نارسایی هیجانی، واقعیت درمانی .
پایان نامه رشته روانشناسی : رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی
پایان نامه:رابطه هوش هیجانی و باورهای غیر منطقی با سلامت روان در دبیران دوره راهنمایی
گرایش : بالینی عنوان : رابطه هوش هیجانی و باورهای غیر منطقی با سلامت روان در دبیران دوره راهنمایی استاد راهنما : دکتر الهه محمد اسماعیل پاییز ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان شماره صفحه چکیده .۱فصل اول: کلیات-۱-۱مقدمه.۳-۲-۱بیان مسئلهError! Bookmark not defined.-۳-۱اهمیت و ضرورت تحقیق.۱۲-۴-۱اهداف تحقیق۱۴-۵-۱فرضیه تحقیق.۱۴-۶-۱ تعاریف مفهومی و عملیاتی […]
پایان نامه:مقایسه هوش هیجانی و جرأت ورزی در دانشآموزان دختر و پسر نابینا و عادی
افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، از توانشهای اجتماعی موثرتری نیز برخوردارند و به واسطه ی آن روابط بین فردی مطلوبی را ایجاد کرده، میتوانند هیجانات خود را درک و ابراز کنند و توانایی درک هیجانهای دیگران را نیز داشته باشند ( سالووی و مایر، ۱۹۹۰ ). با توجه به ا ینکه مهارتهای هیجانی […]
پایان نامه:مقایسه هوش هیجانی و جرأت ورزی در دانش آموزان دختر و پسر نابینا و عادی مقطع متوسطه شهر تهران
مقدمههوش هیجانی، شکلی از هوش اجتماعی و پیشبینی کننده مناسبی در کارآمدی کلی و کارآمدی در حیطههای خاص نظیر عملکرد شغلی است و توانایی کنترل احساسات و هیجانات خود ودیگران، تمایز میان آنها و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و عمل فرد را در بر میگیرد ( سالووی و مایر [۱]، ۱۹۹۰ ). […]
پایان نامه:بررسی رابطه آلکسی تایمیا، تیپ شخصیتیD با سبکهای ابراز هیجان
ابراز هیجان پل اتصال میان تجارب درونی و دنیای بیرونی است و نقش کلیدی در سلامت روان دارد. بنابراین با توجه به اهمیت و تأثیر قابلتوجه ابراز هیجان در سلامت، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه آلکسی تایمیا، تیپ شخصیتی D با سبکهای ابراز هیجان (ابرازگری هیجانی، کنترل هیجانی و دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی) انجام گردید. نمونه های مورد بررسی در این پژوهش از میان دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ انتخاب گردید که شامل ۱۸۲ نفر (۹۱ مرد و ۹۱ زن) بودند و پرسشنامه آلکسی تایمیا تورنتو (TAS)، پرسشنامه تیپ شخصیتی D، پرسشنامه ابرازگری هیجانی (EEQ)، پرسشنامه کنترل هیجان (ECQ)، پرسشنامه دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی (AEQ) جهت ارزیابی نمونه های انتخاب شده استفاده گردید. دادهها از طریق آمار توصیفی (فراوانی، شاخص های مرکزی و محاسبه ضریب همبستگی) و آمار استنباطی (از همبستگی پیرسون، آزمون t) تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاکی از این بود که بین آلکسی تایمیا و بازداری هیجانی و ابراز هیجان مثبت رابطه مثبت معنی دار و بین آلکسی تایمیا و کنترل پرخاشگری و کنترل خوش خیم رابطه منفی معنی داری وجود دارد. بین تیپ شخصیت D و نشخوار یا مرور ذهنی و ابراز هیجان مثبت و دو سو گرایی در ابراز استحقاق رابطه مثبت معنی داری و بین تیپ شخصیت D و کنترل خوش خیم رابطه منفی معنی دار مشاهده شد؛ بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده تیپ شخصیتی D و الکسی تایمیا با سبکهای ابراز هیجان در ارتباط هستند و آگاهی به این ارتباطات در نحوه درمان این افراد میتواند مفید باشد.
واژه های کلیدی: آلکسی تایمیا، تیپ شخصیتی D، سبکهای ابراز هیجان
پایان نامه:اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی برسلامت روان و سبکهای فرزندپروری والدین
کودکان مبتلا به ADHD
پایان نامه جهت دریافت درجهی کارشناسی ارشد (M.A) رشته: روانشناسی بالینی عنوان: اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی برسلامت روان و سبکهای فرزندپروری والدین کودکان مبتلا به ADHD استاد راهنما: دکتررمضان حسن زاده استاد مشاور: دکترباب اله بخشی پور زمستان ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده ۱فصل اول: کلیات (طرح) […]
پایان نامه:تأثیر بهکارگیری تختهی هوشمند بر انگیزش و پیشرفت خواندن دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری در پایه سوم
گرایش: کودکان استثنایی عنوان: تأثیر بهکارگیری تختهی هوشمند بر انگیزش و پیشرفت خواندن دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری در پایه سوم تابستان ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیدههدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بهکارگیری تختهی هوشمند بر انگیزش و پیشرفت خواندن دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری در پایه سوم […]
پایان نامه : مقایسه مؤلفه های شناختی افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری ـ عملی و افسرده
واژگان کلیدی: افسردگی، وسواس فکری ـ عملی، حافظه کاری، توجه انتخابی، حل مسئله، عملکرد اجرایی فصل اول«طرح پژوهش»(کلیات تحقیق) مقدمه:اختلال وسواس فکری ـ عملی[۱] با وسواس ها و اجبارهایی مشخص می شود که ایجاد پریشانی کرده و اغلب در عملکرد روزانه تداخل می کنند.وسواس ها، افکار، تجسم ها یا تکانه هایی هستند که برای شخص بی معنی […]
پایان نامه : بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با کیفیت زندگی درمبتلایان به بیماریهای پوستی
گرایش: عمومی عنوان بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با کیفیت زندگی درمبتلایان به بیماریهای پوستی استاد راهنما: دکترمیر تقی گروسی فرشی استاد مشاور: دکترحمید پورشریفی تابستان ۱۳۹۰ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده کیفیت زندگی مقوله بسیار مهم در روانشناسی سلامت میباشد و بخش عظیمی از احساس سلامت […]
پایان نامه : بررسی اثربخشی برنامه تقویت دقت و توجه و ارتقاء ادراک حسی- حرکتی بر بهبود عملکرد ریاضی در بین …
ناتوانی های یادگیری[۲] به عنوان مشکل عصبشناختی در نظر گرفته شده است که با مشکلات جدی در توانایی خواندن، ریاضیات و نوشتن همراه بوده و با توانایی ذهنی مورد انتظار از فرد همخوانی ندارد. ناتوانی های یادگیری جزء اختلالات هیجانی نبوده و حتی به علت آن پدید نمیآیند، اما بر جوانب هیجانی فرد تاثیر بسیاری […]
پایان نامه : اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان
استاد راهنما: دکتر کیوان کاکابرایی تیرماه ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده:در پژوهش حاضر، اثر بخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.بدین منظور ۳۰ دانشآموز نارساخوان پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی که در سال تحصیلی۹۳/۹۲ مشغول به تحصیل بوده و مورد […]
پایان نامه : تأثیر تنبیه بر بزهکاری دانش آموزان
گروه علوم انسانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حقوق جزا و جرم شناسی (M.A) عنوان: تأثیر تنبیه بر بزهکاری دانش آموزان استاد راهنما: دکتر اسماعیل هادیتبار بهار ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده ۱مقدمه ۲الف) بیان مسئله