پایان نامه : رابطه سبک های دلبستگی و خودکارآمدی با امید به زندگی در دانشآموزان
استاد راهنما دکتر کریم افشاری نیا استاد مشاور دکتر کیوان کاکابرایی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحه چکیده ۱فصل یکم: مقدمه پژوهش. ۲مقدمه. ۳بیان مسأله. ۴اهمیت و ضرورت پژوهش. ۷اهداف پژوهش. ۸هدف اصلی ۸اهداف فرعی ۸فرضیه های پژوهش. ۹تعریف واژهها و اصطلاحات فنی […]
پایان نامه رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین دارای کودکان عادی و مرزی ۱۲-۷ ساله
استاد راهنما: دکتر حسن امیری (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده ۱فصل اول:کلیات پژوهش۱-۱ مقدمه. ۳۱-۲ بیان مسأله. ۵۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق ۵۱-۴ اهداف تحقیق ۶۱-۴-۱ اهداف اصلی: ۶۱-۴-۲- اهداف فرعی ۶۱-۵- متغیرهای پژوهش حاضر عبارتند از: ۶۱-۶ فرضیه های پژوهش. ۷۱-۷ بیان […]
پایان نامه : مقایسه ویژگیهای شخصیتی و خودکارآمدی مقابله ای افراد مبتلا به درد مزمن و افراد سالم
مقدمهاز گذشته ی دور”درد” به عنوان قسمتی از تجارب بشری قلمداد شده است که می تواند جنبه محافظتی، تحریک کننده، و یا منهدم کننده داشته باشد و یا ما را از وجود تهدیدی آشکار و یا پنهان برای بدن آگاه کند. درد یک مکانیسم دفاعی برای بدن است و وقتی بافتی دچار آسیب می شود […]
پایان نامه : رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان
دانشکده تحصیلات تکمیلی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی عنوان: رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان استاد راهنما: دکتر محسن گلمحمدیان (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده.۱فصل اول : مقدمه پژوهش۱-۱مقدمه ۳-۲۱-۲بیان مسئله.۷-۳۱-۳ اهمیت و ضرورت پرسش ۹-۷۱-۴اهداف […]
پایان نامه: مقایسه خودکارآمدی تمرین دانش آموزان پسر ورزشکار ۹ تا ۱۲ سال رشته های مختلف ورزشی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (گرایش رفتار حرکتی) مقایسه خودکارآمدی تمرین دانش آموزان پسر ورزشکار ۹ تا ۱۲ سال رشته های مختلف ورزشی شاهین شهر ستاد راهنما دکتر حسن خلجی استاد مشاور دکتر داریوش خواجوی بهار ۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیدههدف و زمینه […]
پایان نامه :نقش تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری در پیش بینی شادکامی دانش آموزان مقطع متوسطه
گرایش عمومی عنوان نقش تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری در پیش بینی شادکامی دانش آموزان مقطع متوسطه استاد راهنما دکتر محمود نجفی شهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب عنوان […]
پایان نامه : رابطه خودکارآمدی ، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه
استاد راهنما: دکتر عبدالوهاب سماوی شهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه بین خودکارآمدی، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه بود. روش پژوهش بکار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش ۳۱۰ نفر […]
پایان نامه:رابطه انگیزه پیشرفت، سبک های اسنادی و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان حاجی آباد
واحد علوم و تحقیقات هرمزگان پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد (M.A) گرایش:روان شناسی تربیتی عنوان: رابطه انگیزه پیشرفت، سبک های
اسنادی و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان حاجی آباد استاد راهنما: دکتر موسی جاودان استاد مشاور: کتر سید عبدالوهاب سماوی […]
پایان نامه:بررسی رابطه بین ابعادسه گانه شخصیتی عزت نفس،خودکنترلی وخودکارآمدی بامیزان خلاقیت دردبیران (مطالعه موردی: مدارس متوسطه شهرمیناب)
این تحقیق باهدف بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی (عزت نفس،خودکنترلی وخودکارآمدی)بامیزان خلاقیت دردبیران مردوزن متوسطه شهرمیناب انجام شده است.این تحقیق درزمره تحقیقات کاربردی است وازنظر گردآوری اطلاعات ازنوع توصیفی وبه روش همبستگی است.جامعه آماری این تحقیق کلیه دبیران مردوزن متوسطه شهرمیناب می باشد که تعداد۱۸۰نفر می باشدکه بااستفاده ازروش نمونه گیری بصورت تصادفی بااستفاده ازجدول مورگان۱۲۲نفرانتخاب گردید.برای جمع آوری داده های پژوهش ازآزمون خلاقیت تورنس،پرسشنامه کوپراسمیت،مقیاس خودکنترلی تانجنی وپرسشنامه خودکارآمدی شرر استفاده شد.باتوجه به تحلیل داده های جمع آوری شده نتایج زیر بدست آمد:
بطورکلی مشخص شدکه بین متغیرهای پیش بین عزت نفس عمومی ، عزت نفس اجتماعی ، خودکارآمدی ، عزت نفس خانوادگی ، خودکنترلی ، عزت نفس تحصیلی باسیالی ، بسط ، ابتکار ، انعطاف پذیری رابطه معناداروجوددارد.
پایان نامه:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا …
افسردگی واژهای شناخته شده اما مسألهای چالش برانگیز در عرصهی بهداشت روانی است. هدف پژوهش حاضر تعیین اثر گروه درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر احساس تنهایی و خود کارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بوده است روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون دو گروهی آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیهی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بودند که در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۳ به مراکز و کلینیک های درمانی و مشاوره ای شهر ماسال مراجعه کرده بودند. نمونه ی آماری پژوهش شامل دو گروه ۱۵ نفری (۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل) بود که به طور داوطلبانه و به روش هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خود کارآمد عمومی(GSE-10 و پرسشنامه احساس تنهایی(دهشیری، ۱۳۸۷) استفاده شد. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده گردید. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که روش درمانی شناختی- رفتاری به شیوه ی گروهی بر افرایش خودکارآمدی عمومی و نیز کاهش احساس تنهایی بیماران با افسردگی اساسی مؤثر است(۰۵/۰>P). با توجه به شیوع بالا و هزینههای جانی و مالی اختلال افسردگی اساسی، این یافته که درمان شناختی- رفتاری به شیوهی گروهی، موجب بهبودی افراد مبتلایان به افسردگی اساسی از طریق افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش احساستنهایی میگردد، میتواند مورد استفادهی درمانگران و مشاوران در این گروه از بیماران قرار گیرد.
واژههای کلیدی: افسردگی اساسی، خودکارآمدی عمومی، احساس تنهایی
پایان نامه: پیش بینی کیفیت زندگی بیماران دچار ضایعه نخاعی ومراقبان آنها براساس خودکارآمدی و صفات شخصیت و راهبردهای مقابله …
عنوان: پیش بینی کیفیت زندگی بیماران دچار ضایعه نخاعی ومراقبان آنها براساس خودکارآمدی،صفات شخصیت وراهبردهای مقابله ای استاد راهنما: دکتر فخرالسادات قریشی راد استاد راهنمای دوم: دکتر عزتا. احمدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب: چکیده. یک فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه. ۲ ۲-۱تعریف و بیان مساله. ۳ ۳-۱اهمیت و ضرورت […]
پایان نامه : پیش بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانشآموزان دبیرستانی
استاد راهنما دکتر فریده یوسفی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیدهسرمایههای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانشآموزان تأثیر دارند اما این رابطه به ندرت مورد بررسی علمی قرار گرفته است. بر این اساس، هدف عمدهی پژوهش حاضر پیشبینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانشآموزان بر اساس سرمایههای فرهنگی، […]