پایان نامه:بررسی سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع ابتدائی دخترانه
روش تحقیق در علوم رفتاری رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی عنوان: بررسی سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع ابتدائی دخترانه استاد راهنما: جناب آقای مهران عمادی سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول: مقدمه ۹بیان مسئله ۱۰اهمیت […]
پایان نامه : اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان
استاد راهنما: دکتر کیوان کاکابرایی تیرماه ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده:در پژوهش حاضر، اثر بخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.بدین منظور ۳۰ دانشآموز نارساخوان پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی که در سال تحصیلی۹۳/۹۲ مشغول به تحصیل بوده و مورد […]
پایان نامه:اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان
عنوان: اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان استاد راهنما دکتر محسن گل محمدیان سال تحصیلی:۹۴-۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده: پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی استان کرمانشاه بود.روش: روش پژوهش […]
پایان نامه : رابطه خودکارآمدی ، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه
استاد راهنما: دکتر عبدالوهاب سماوی شهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه بین خودکارآمدی، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه بود. روش پژوهش بکار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش ۳۱۰ نفر […]
پایان نامه :بررسی مقایسه ای سنجش مهارت های فراشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه ۳
مقایسه اندازه گیری مهارت های فراشناخت دانش آموزان پسر و دختر مدارس مقطع متوسطه شیراز منطقه ۳ استاد راهنما: خانم دکتر زهره ریاضی بهار ۹۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سنجش مهارت های فراشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه ۳ شیراز بوده است. […]
پایان نامه: مقایسه اثربخشی و تداوم تأثیر درمان فراشناختی و طرحواره درمانی بر کاهش علائم و کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی دانشجویان …
رشته روانشناسی عمومی گروه روانشناسی عنوان رساله: مقایسه اثربخشی و تداوم تأثیر درمان فراشناختی و طرحواره درمانی به شیوه گروهی بر کاهش علائم، کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی استاد راهنما: دکتر مجید صفاری نیا استاد مشاور اول: دکتر حسین زارع استاد مشاور دوم: دکتر جهانگیر کرمی (در فایل دانلودی […]
پایان نامه :ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و ارتباط این مهارت ها با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی
دانشکده روان شناسی و علوم اجتماعی- گروه روان شناسی رساله برای دریافت درجه دکتری (Ph.D) گرایش : روان شناسی عمومی عنوان : ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و ارتباط این مهارت ها با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی استاد راهنما : دکتر حیدرعلی هومن استادان مشاور : دکتر مهدیه […]
پایان نامه:رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی وشادکامی نوجوانان
شواهد تحقیقی نشان می دهد که باورهای فراشناخت در تمام جنبه های روان شناختی زندگی بشر تأثیرات بسزایی دارد . سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی دو تا از جنبه های مهم زندگی نوجوانان است که می تواند تاثیر مستقیم از باورهای فراشناختی آنان داشته باشد . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی نوجوانانی که در دبیرستان های ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۳۳۸ نفر ( ۱۶۹ نفر پسر و ۱۶۹ نفر دختر ) به صورت خوشه ای از بین این مدارس انتخاب شده اند . ابزار این پژوهش ، پرسشنامه فراشناخت ( MCQ-30 ) 30 گزینه ای ، پرسشنامه روانی کالیفرنیا ( CPI ) 180 سوالی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۲۹ ماده ای است . طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از تحلیل روابط همبستگی ساده و تحلیل پیشرفته آماری همبستگی کانونی استفاده شده است . نتایج تحلیل همبستگی کانونی نشان می دهد که مقدار همبستگی کانونی باورهای فراشناختی و سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان از نظر آماری معنی دار می باشد (۰۱/۰>p). به عبارتی دیگر متغیر پیش بین ( باورهای فراشناختی ) توانسته است ۱۸ درصد واریانس متغیرهای سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان را تبیین کنند.
کلید واژه ها: باورهای فراشناخت ، سازگاری فردی-اجتماعی ، شادکامی ، نوجوانان .
پایان نامه:بررسی اثر درمان فراشناختی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان های فراشناختی فردی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار بود. بدین منظور، ۴۰ نفر از نوجوانان بزه کار مراکز اصلاح و تربیت شهر تهران با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نظامدار در دو گروه تصادفی (گروه درمان فراشناختی و گروهِ کنترل) با حجم مساوی (۲۰ نفر) قرار گرفتند. با بهره گیری از آزمونهای عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری باس و پری و مصاحبه سازمان یافته، توسط روان شناس بالینی، در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. تحلیل کوواریانس چندمتغیری انجام یافته روی دادهها نشان داد: الف) درمان فراشناختی در کاهش پرخاشگری فیزیکی و کلامی نوجوانان اثر بخش بوده است. ب) درمان فراشناختی بر افزایش عزت نفس اجتماعی و خانوادگی نوجوانان اثر بخش بود. ج) میزان اثر بخشی درمان فراشناختی در کاهش پرخاشگری در مقایسه با افزایش عزت نفس، بیشتر بوده است. این مداخلهها با جایگزین کردن الگوهای سازگاری رفتاری و شناختی در فرد، به وی امکان میدهد که از خزانه رفتاری گسترده تر و مناسبتر در مواجهه با موقعیت برخوردار باشد و در واکنش به مسائل با برنامهریزی و آیندهنگری عمل کند. بنابراین، با استفاده از مداخلات روانشناختی به ویژه مداخلات فردی میتوان عزت نفس نوجوانان بزه کار را افزایش داده و از میزان پرخاشگری آنان کاست.
واژه های کلیدی: مداخله فرا شناختی، عزت نفس، پرخاشگری، بزه کار، نوجوان.
پایان نامه گرایش مشاوره: اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته …
استاد راهنما: جناب آقای ابراهیم نامنی
پایان نامه: مقایسه میزان خودکارآمدی و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در بین دانشجویان مشروط و غیر مشروط …
مقایسه میزان خودکارآمدی و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در بین دانشجویان مشروط و غیر مشروط دانشگاه قم استاد راهنما: دکتر عباس حبیب زاده
پایان نامه : مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر ابتدایی
۱-۴ اهداف تحقیق۱-۵ سئوالات تحقیق۱-۶ تعاریف نظری و عملیاتیتعاریف نظریتعاریف عملیاتی فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق۲-۱مقدمه۲-۲ مبانی نظری تحقیق۲-۲-۱تعاریف مدیریت کلاس۲-۲-۲ اهداف مدیریت کلاس۲-۲-۳ سازمان دهی و مدیریت کلاس۲-۲-۴ ابعاد مدیریت کلاس۲-۲-۵ فنون مدیریت کلاس۲-۲-۶ موانع مدیریت کلاس درس۲-۲-۷ خلاصهای از اصول سه سبک ایجاد نظم و انضباط در کلاس۲-۲-۸ تئوریهای مدیریت کلاس۲-۲-۹ سبکهای […]