پایان نامه رشته حقوق : مطالعه کیفرشناختی عملکرد اردوگاه کاردرمانی استان اصفهان
(M.A) گرایش حقوق جزا و جرم شناسی عنوان مطالعه کیفرشناختی عملکرد اردوگاه کاردرمانی استان اصفهان در سال ۱۳۹۱ استاد راهنما : دکتر قدرت الله خسروشاهی استاد مشاور : دکتر محمد خلیل صالحی چکیده ۱ مقدمه ۲ فصل اول کلیات تحقیق ۱-۱ بیان مسأله ۵ ۱-۲ اهمیت تحقیق ۶ ۱-۳ اهداف تحقیق ۷ ۱-۴ سئوالاهای تحقیق […]
پایان نامه:بررسی تاثیر بیوفیدبک تراپی بر دامنه حرکتی مفاصل دست در بیماران سکته مغزی
بررسی تاثیر بیوفیدبک تراپی بر دامنه حرکتی مفاصل دست در بیماران سکته مغزی استاد راهنما: دکتر حجت الله حقگو استاد مشاور: دکتر ابراهیم پیشیاره استاد مشاور آمار: دکتر اکبر بیگلریان (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده فارسیمقدمه: شیوع روز افزون سکته مغزی، لزوم استفاده از ابزار و تکنیک های موثرتر در این بیماری […]
پایان نامه: طراحی مرکز ترک اعتیاد کرمانشاه با رویکرد انسانگرایانه
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری گرایش: معماری عنوان: طراحی مرکز ترک اعتیاد کرمانشاه با رویکرد انسانگرایانه استاد راهنما: جلال فروزانفر استاد مشاور: مسعود نبی میبدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) متن پایان نامه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها […]
پایان نامه:بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی
هدف: با توجه به فراوانی و شیوع بالای اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) بعنوان یکی از شایعترین اختلالات روانپزشکی و بروز مشکلات متعدد در زمینه مسایل رفتاری و شناختی متعاقب این اختلال، پژوهش در زمینه علل و راهکارهای بهبود مشکلات پدید آمده برای این کودکان و خانواده هایشان همواره از محورهای پژوهشی در زمینه توانبخشی و بالاخص کاردرمانی بوده است. هدف از این مطالعه بررسی توجه پایدار کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی با استفاده از تمرینات ردیابی بینایی است.
روش بررسی: تعداد سی کودک پسر با بازه سنی ۶ تا ۱۰ سال در دوگروه آزمون و شاهد که از لحاظ هوش و سن همگن بودند به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و
آزمون تقسیم شدند. گروه شاهد از مداخلات معمول کاردرمانی برخوردار بود اما گروه آزمون تحت مداخلات ردیابی بینایی نیز قرار می گرفت. هر دو گروه با پرسشنامه کانرز والدین و همچنین آزمون عملکرد مداوم (CPTII) در دو نوبت پیش آزمون -پس آزمون مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS16 صورت خواهد گرفت. از آزمون t وابسته برای مقایسه متغیرها در هر یک از گروه های آزمایش و شاهد بطور جداگانه و از t مستقل برای مقایسه متغیر ها در گروه های آزمایش و شاهد قبل و پس از مداخله استفاده خواهد شد.
یافته ها: مداخلات ردیابی بینایی منجر به کاهش مسائل شناختی و بیش فعالی و کل در کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) و همچنین مداخلات ردیابی بینایی منجر به افزایش آستانه تشخیص و سرعت واکنش و کاهش خطای حذف، خطای ارتکاب، تغییرپذیری و تکرار کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) (۰۱/۰P<) نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه میتوان چنین اظهار نمود که تقویت الگوهای ردیابی بینایی بر توجه پایدار کودکان با نقص توجه-بیش فعالی موثر خواهد بود. کلید واژه: اختلال نقص توجه بیش فعالی، ردیابی بینایی، توجه پایدار