پایان نامه : بررسی تاثیر مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، اضطراب
چکیده:فرضیات پژوهش عبارتند از: فصل اول:مقدمه:بیان مسئلهاهمیت و ضرورت پژوهشاهداف تحقیقفرضیههای اصلی تحقیق:فرضیه های فرعی پژوهش:متغیرهای پژوهش۱- متغیر مستقل:۲- متغیرهای وابسته:۳- متغیرهای مداخله گر (تعدیل کننده):۴-متغیرهای کنترل:تعریف عملیاتی مهارت های زندگی:تعریف عملیاتی سازگاری اجتماعی:تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی:تعریف عملیاتی اضطراب حالت:تعریف عملیاتی اضطراب صفت: فصل دوم: (مروری بر پیشینه پژوهش)مقدمه:تعریف عزت نفسشکل گیری عزت نفس:اهمیت عزت نفستفاوت عزت […]
پایان نامه : تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی و اضطراب امتحان
دررشته: علوم تربیتی استاد راهنما: دکتر حسن دیناروند استاد مشاور: دکتر فریدون یزدانی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان شماره صفحه فصل اول. ۱۱-۱ مقدمه ۲۱-۲ بیان مسئله ۳۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۵۱-۴ اهداف پژوهش ۷۱-۴-۱هدف کلی پژوهش ۷۱-۴-۲ اهداف فرعی ۷۱-۵ فرضیه های پژوهش ۷۱-۶ تعاریف متغیر ها […]
پایان نامه : اثربخشی هیپنوتیزم درمانی شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پسر نیمه اول متوسطه کلان شهر …
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی اثربخشی هیپنوتیزم درمانی شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پسر نیمه اول متوسطه کلان شهر کرمانشاه در نیمسال دوم تحصیلی ۹۳-۹۲ استاد راهنما دکتر کریم افشاری نیا شهریور ۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) […]
پایان نامه : بررسی رابطه بین منبع کنترل و انگیزش پیشرفت با اضطراب امتحان در جامعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد …
بیان مساله. ۵اهمیت وضرورت انجام تحقیق .۸اهداف تحقیق ۸فرضیه های تحقیق .۹سوال های تحقیق. ۹تعاریف مفهومی .۹تعاریف عملیاتی. .۹فصل دوم۱۱اضطراب۱۲تاریخچه اختلالات اضطرابی۱۲تعریف اضطراب.۱۲نظریه های روانکاوانه ۱۲نظریه های رفتاری.۱۳نظریه های وجودی۱۳نظریه های شناختی۱۳نظریه های زیست شناختی.۱۴اضطراب طبیعی و مرضی.۱۴تفکیک ترس از اضطرب۱۵طبقه بندی اضطراب.۱۵اضطراب امتحان۱۵تعاریف اضطراب امتحان۱۷فهرست مطالب عنوانصفحه تاریخچه پژوهش در زمینه اضطراب امتحان.۲۰شیوع و همه […]
پایان نامه : رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی
استاد راهنما: دکتر کیوان کاکابرایی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده ۱فصل یکم: مقدمه پژوهش۱-۱ مقدمه. ۳۱-۲ بیان مسأله. ۶۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش. ۸۱-۴ اهداف پژوهش. ۱۱۱-۴-۱ هدف اصلی ۱۱۱-۴-۲ اهداف فرعی ۱۱۱-۵ سؤالات پژوهش. ۱۱۱-۶ تعاریف اصطلاحات ومفاهیم. ۱۲۱-۶-۱ تعاریف نظری ۱۲۱-۶-۲ […]
پایان نامه : تعیین تأثیر شناخت درمانی گروهی بر کاهش افسردگی و اضطراب زنان سالمند
مقدمه جمعیت جهان به سرعت رو به سالمندی میرود و نسبت سالمندان در هر سرشماری نسبت به سرشماری قبلی افزایش مییابد. افزایش نسبت سالمندان در اجتماعات، مسایل جدیدی را مطرح ساخته و مسئولان و دستاندرکاران و برنامهریزان در تمام جوامع، واقعیت روزافزون تعداد سالمندان را از جهات مختلف پزشکی، بهداشتی، روانی، اقتصادی و اجتماعی مورد […]
پایان نامه:اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب و افسردگی و کاهش سردرد تنشی زنان شهر کرمانشاه
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب و افسردگی و کاهش سردرد تنشی زنان شهر کرمانشاه استاد راهنما : دکتر مجید محمدی ١٣٩۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده وعنوان صفحهفصل اول: کلیات پژوهش۱-۱- مقدمه. ۱۱-۲- بیان مسأله. ۲۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق. ۶۱-۴- اهداف تحقیق. ۷۱-۴-۱- هدف کلی. ۷۱-۴- ۲- […]
پایان نامه : رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان
دانشکده تحصیلات تکمیلی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی عنوان: رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان استاد راهنما: دکتر محسن گلمحمدیان (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده.۱فصل اول : مقدمه پژوهش۱-۱مقدمه ۳-۲۱-۲بیان مسئله.۷-۳۱-۳ اهمیت و ضرورت پرسش ۹-۷۱-۴اهداف […]
پایان نامه :ررسی رابطه بین اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی دانشجویان دانشگاه آزاد
جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته تکنولوژی آموزشی عنوان :بررسی رابطه بین اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری استاد راهنما: دکتر رضا یوسفی سعید آبادی استاد مشاور: دکتر سعید صفاریان همدا نی ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست منا بع عنوان […]
پایان نامه:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم …
هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافتههای این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب میشوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.
پایان نامه:اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود برکاهش اضطراب ،پرخاشگری وفرسودگی شغلی
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود برکاهش اضطراب ،پرخاشگری وفرسودگی شغلی کارکنان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پاسارگادانجام گرفت.پژوهش حاضرآزمایشی وازنوع پیش آزمون–پس آزمون باگروه کنترل بوده است.جامعه آماری این پژوهش کارکنان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پاسارگاد بوده که تعداد آنها۲۰۴ نفر ونمونه آن شامل۷۲نفر پرسنل است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدندودردوگروه آزمایش وکنترل قرارگرفتند.درابتدا پیش آزمون توسط هردوگروه تکمیل وسپس گروه آزمایش در۸جلسه ۶۰دقیقه ای تحت آموزش گروهی ابراز وجود قرار گرفتند،گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکردند.
پس ازمدت دو ماه پس آزمون برای هردوگروه اجراشد.ابزارپژوهش شامل پرسشنامه اضطراب بک، پرخاشگری باس وپری وفرسودگی شغلی ماسلاچ بود. داده های پژوهش بااستفاده ازآمار توصیفی نظیر میانگین،انحراف معیار وواریانس و ازآمار استنباطی نظیر تی تست مستقل ،تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا)، وکواریانس استفاده شدوتوسط نرم افزار Spss-18 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته های این پژوهش نشانگر آن است که فرضیه های مبتنی بر آموزش گروهی ابرازوجود برکاهش اضطراب، پرخاشگری وفرسودگی شغلی کارکنان تاییدنشد.تاثیرعوامل سازمانی،فرهنگی،اجتماعی،فردی،روانشناسی وآموزشی درکاهش ابرازوجودکارکنان شبکه بهداشت ودرمان کاملا”مشهودمی باشدوباتوجه به ارتباط تنگاتنگ مهارت های زندگی باتعدادی عوامل می بایست کارکنان تمامی مهارتهای زندگی رادریک برنامه مدون آموزشی بافرهنگ سازی درمورداین مهارتها درخانواده وسازمانها کسب کنند،تاتاثیرپذیری این آموزش بیشترگردد.
کلید واژه:آموزش گروهی ابراز وجود،اضطراب،پرخاشگری ،فرسودگی شغلی.