پایان نامه :تاثیر برنامه اوقات فراغت در پیشگیری از بزهکاری اطفال و نوجوانان
در رشته حقوق جزا و جرم شناسی عنوان: تاثیر برنامه اوقات فراغت در پیشگیری از بزهکاری اطفال و نوجوانان استاد راهنما: دکتر نادر پورارشد تابستان ۱۳۹۵ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبچکیده ۱فصل اول: کلیات پژوهش ۲۱-۱-مقدمه ۳۱-۲-بیان مسئله ۴۱-۳-پیشینه تحقیق ۷۱-۴-سوالات ۱۰۱-۴-۱-سوال اصلی ۱۰۱-۴-۲-سوالات فرعی ۱۰۱-۵-فرضیات تحقیق ۱۱۱-۵-۱-فرضیه اصلی ۱۱۱-۵-۲-فرضیات […]
پایان نامه:بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان دختر و پسر (۱۵-۱۸) شهر تهران
روش پژوهش بکار رفته در این پژوهش روش همبستگی است و به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد خانواده (FAD) و پرسشنامه خشم انپیلبرگر استفاده شد به منظور تجزیه و تحلیل دادههای این تحقیق از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است آمار توصیفی شامل محاسبه فراوانی و درصد و ارائه جداول و […]
پایان نامه:رابطه دینداری و نگرش مذهبی با سلامت روان نوجوانان دختر شهر کرمانشاه
رابطه دینداری و نگرش مذهبی با سلامت روان نوجوانان دختر شهر کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ استاد راهنما دکتر مصیب یار محمدی پاییز ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب چکیده ۱فصل یکم. ۲کلیاتپژوهش. ۲۱-۱ مقدمه. ۳۱-۲ بیان مسئله. ۵۱-۳ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۷۱-۴ اهداف پژوهش. ۹۱-۴-۱ هدف اصلی ۹۱-۴-۲ […]
پایان نامه:مقایسه ی ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله ای و میزان استرس والدین نوجوانان دارای اختلال سلوک با والدین نوجوانان …
استاد راهنما: دکتر سید مهدی حسینی فرد استاد مشاور: دکتر ویدا رضوی نعمت اللهی زمستان ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوانصفحهچکیده. ۱فصل اول:کلیات تحقیق۱- ۱-مقدمه .۳۱- ۲-بیان مسئله ۴۱- ۳-اهمیت وضرورت تحقیق ۷۱- ۴-اهداف تحقیق ۹۱-۴-۱ -هدف کلی ۹۱-۴-۲ -اهداف ویژه ۹۱-۴- ۳-هدف کاربردی ۹۱-۵ -سوالات تحقیق. ۹۱-۶ -فرضیات تحقیق […]
پایان نامه:بررسی مولفههای دینی در الگوی فیلم انیمیشن نوجوانان با تأکید بر نقد دو اثر مهم پویانمایی هالیوود
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱٫طرح مسئله در این زمانه که نفوذ و تأثیر چشمگیر رسانهها در اذهان و اعمال مردم بر هیچکس پوشیده نیست، هرگز نمیتوان از محتویات رسانهها و الگوهای ارائه شده در آن غافل بود، بخصوص وقتی مخاطب، نوجوان باشد. زیرا به نظر متخصصین، دوران اصلی شکلگیری هویت فرد در نوجوانی است و […]
پایان نامه: بررسی عوامل مؤثر بر تخریب گرایی(وندالیسم)در بین نوجوانان
پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم اجتماعی(M.A.) گرایش: جامعه شناسی عنوان: بررسی عوامل مؤثر بر تخریب گرایی(وندالیسم)در بین نوجوانان (مورد مطالعه دبیرستانهای پسرانه شهرستان جاسک) استاد راهنما : دکتر مصطفی ظهیری نیا تابستان ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول کلیات تحقیق۱-۱مقدمه. ۳۱-۱بیان مسئله ۴۱-۲اهمیت و […]
پایان نامه: علل گرایش جوانان و نوجوانان شهرستان کاشان به مواد مخدر و راهکارهای مقابله با آن
واحد نراق پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش حقوق جزا و جرم شناسی عنوان: علل گرایش جوانان و نوجوانان شهرستان کاشان به مواد مخدر و راهکارهای مقابله با آن استاد راهنما: جناب آقای دکتر محمد حسین پوریانی استاد مشاور: جناب آقای دکترمحمود شهیدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب: […]
پایان نامه : بررسی رابطه سواد رسانه ای با سبک زندگی(مورد مطالعه): نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله دبیرستانی …
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی عنوان پایان نامه بررسی رابطه سواد رسانه ای با سبک زندگی(مورد مطالعه): نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله دبیرستانی منطقه شش تهران استاد راهنما: دکتر لیلا نیرومند شهریورماه۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده در عصر حاضر که ارتباطات مبتنی بر اطلاعات […]
پایان نامه:رابطه سبک فرزندپروری والدین با هوش هیجانی و پرخاشگری در نوجوانان دختر
واحد رشت دانشکده علوم انسانی گروه آموزشی روانشناسی بالینی پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش بالینی عنوان: رابطه سبک فرزندپروری والدین با هوش هیجانی و پرخاشگری در نوجوانان دختر استاد راهنما: دکتر علیرضا وارسته نیمسال تحصیلی پاییز ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحه چکیده […]
پایان نامه:رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی وشادکامی نوجوانان
شواهد تحقیقی نشان می دهد که باورهای فراشناخت در تمام جنبه های روان شناختی زندگی بشر تأثیرات بسزایی دارد . سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی دو تا از جنبه های مهم زندگی نوجوانان است که می تواند تاثیر مستقیم از باورهای فراشناختی آنان داشته باشد . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی نوجوانانی که در دبیرستان های ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۳۳۸ نفر ( ۱۶۹ نفر پسر و ۱۶۹ نفر دختر ) به صورت خوشه ای از بین این مدارس انتخاب شده اند . ابزار این پژوهش ، پرسشنامه فراشناخت ( MCQ-30 ) 30 گزینه ای ، پرسشنامه روانی کالیفرنیا ( CPI ) 180 سوالی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۲۹ ماده ای است . طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از تحلیل روابط همبستگی ساده و تحلیل پیشرفته آماری همبستگی کانونی استفاده شده است . نتایج تحلیل همبستگی کانونی نشان می دهد که مقدار همبستگی کانونی باورهای فراشناختی و سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان از نظر آماری معنی دار می باشد (۰۱/۰>p). به عبارتی دیگر متغیر پیش بین ( باورهای فراشناختی ) توانسته است ۱۸ درصد واریانس متغیرهای سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان را تبیین کنند.
کلید واژه ها: باورهای فراشناخت ، سازگاری فردی-اجتماعی ، شادکامی ، نوجوانان .
پایان نامه:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم …
هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافتههای این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب میشوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.
پایان نامه:بررسی اثر درمان فراشناختی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان های فراشناختی فردی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار بود. بدین منظور، ۴۰ نفر از نوجوانان بزه کار مراکز اصلاح و تربیت شهر تهران با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نظامدار در دو گروه تصادفی (گروه درمان فراشناختی و گروهِ کنترل) با حجم مساوی (۲۰ نفر) قرار گرفتند. با بهره گیری از آزمونهای عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری باس و پری و مصاحبه سازمان یافته، توسط روان شناس بالینی، در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. تحلیل کوواریانس چندمتغیری انجام یافته روی دادهها نشان داد: الف) درمان