پایان نامه: اثربخشی آموزش فراشناخت و ذهن آگاهی بر نگرشهای زیست محیطی و رفتار شهروندی سازمانی و بهزیستی اجتماعی
رساله جهت دریافت درجه دکترای تخصصی(Ph.D) رشته روانشناسی عمومی گروه روانشناسی عنوان: اثربخشی آموزش فراشناخت وذهن آگاهی بر نگرشهای زیست محیطی، رفتارشهروندی سازمانی و بهزیستی اجتماعی استادان راهنما: دکتر مجید صفاری نیا و دکتر احمد علیپور استاد مشاور: دکتر علیرضا آقا یوسفی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب:فصل اول ۱۰کلیات تحقیق ۱۰۱-۱- […]
پایان نامه : اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان
استاد راهنما: دکتر کیوان کاکابرایی تیرماه ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده:در پژوهش حاضر، اثر بخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر بهبود عملکرد خواندن کودکان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.بدین منظور ۳۰ دانشآموز نارساخوان پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی که در سال تحصیلی۹۳/۹۲ مشغول به تحصیل بوده و مورد […]
پایان نامه:اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان
عنوان: اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان استاد راهنما دکتر محسن گل محمدیان سال تحصیلی:۹۴-۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده: پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر حل مساله اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی استان کرمانشاه بود.روش: روش پژوهش […]
پایان نامه:بررسی سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع ابتدائی دخترانه
روش تحقیق در علوم رفتاری رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی عنوان: بررسی سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع ابتدائی دخترانه استاد راهنما: جناب آقای مهران عمادی سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول: مقدمه ۹بیان مسئله ۱۰اهمیت […]
پایان نامه : مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر ابتدایی
۱-۴ اهداف تحقیق۱-۵ سئوالات تحقیق۱-۶ تعاریف نظری و عملیاتیتعاریف نظریتعاریف عملیاتی فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق۲-۱مقدمه۲-۲ مبانی نظری تحقیق۲-۲-۱تعاریف مدیریت کلاس۲-۲-۲ اهداف مدیریت کلاس۲-۲-۳ سازمان دهی و مدیریت کلاس۲-۲-۴ ابعاد مدیریت کلاس۲-۲-۵ فنون مدیریت کلاس۲-۲-۶ موانع مدیریت کلاس درس۲-۲-۷ خلاصهای از اصول سه سبک ایجاد نظم و انضباط در کلاس۲-۲-۸ تئوریهای مدیریت کلاس۲-۲-۹ سبکهای […]
پایان نامه : تأثیر آموزش خودتنظیمی بر مدیریت زمان و مدیریت استرس در دانش آموزان
پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی استاد راهنما دکتر ولی خلخالی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از این تحقیق تأثیر آموزش خودتنظیمی بر مدیریت زمان و مدیریت استرس در دانش آموزان مقطع متوسطه تویسرکان می باشد. جامعه آماری؛ کلیه دانش آموزان مقطه متوسطه شهرستان تویسرکان […]
پایان نامه : رابطه خودکارآمدی ، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه
استاد راهنما: دکتر عبدالوهاب سماوی شهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه بین خودکارآمدی، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ی شیبکوه بود. روش پژوهش بکار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش ۳۱۰ نفر […]
پایان نامه : تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پایه های چهارم و پنجم مقطع ابتدایی بر اساس
مهارت های فراشناخت
دکتر خزائی تابستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف کلی پژوهش تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پایه های چهارم و پنجم مقطع ابتدایی بر اساس مهارت های فراشناخت می باشد. روش پژوهش توصیفی و در اصل یک پژوهش ” تحلیل محتوایی ” است. جامعه آماری تحقیق، کتاب درسی تعلیمات اجتماعی پایه […]
پایان نامه :بررسی مقایسه ای سنجش مهارت های فراشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه ۳
مقایسه اندازه گیری مهارت های فراشناخت دانش آموزان پسر و دختر مدارس مقطع متوسطه شیراز منطقه ۳ استاد راهنما: خانم دکتر زهره ریاضی بهار ۹۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سنجش مهارت های فراشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه ۳ شیراز بوده است. […]
پایان نامه : بررسی میزان بهرهگیری از رسانههای آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از نظر معلمان دینی
رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M. A) گرایش: تعلیم و تربیت اسلامی عنوان:بررسی میزان بهرهگیری از رسانههای آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ استاد راهنما: دکتر محمد تقی مقدس […]
پایان نامه :ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و ارتباط این مهارت ها با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی
دانشکده روان شناسی و علوم اجتماعی- گروه روان شناسی رساله برای دریافت درجه دکتری (Ph.D) گرایش : روان شناسی عمومی عنوان : ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و ارتباط این مهارت ها با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی استاد راهنما : دکتر حیدرعلی هومن استادان مشاور : دکتر مهدیه […]
پایان نامه:بررسی اثر درمان فراشناختی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان های فراشناختی فردی در افزایش عزت نفس و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه کار بود. بدین منظور، ۴۰ نفر از نوجوانان بزه کار مراکز اصلاح و تربیت شهر تهران با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نظامدار در دو گروه تصادفی (گروه درمان فراشناختی و گروهِ کنترل) با حجم مساوی (۲۰ نفر) قرار گرفتند. با بهره گیری از آزمونهای عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری باس و پری و مصاحبه سازمان یافته، توسط روان شناس بالینی، در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. تحلیل کوواریانس چندمتغیری انجام یافته روی دادهها نشان داد: الف) درمان فراشناختی در کاهش پرخاشگری فیزیکی و کلامی نوجوانان اثر بخش بوده است. ب) درمان فراشناختی بر افزایش عزت نفس اجتماعی و خانوادگی نوجوانان اثر بخش بود. ج) میزان اثر بخشی درمان فراشناختی در کاهش پرخاشگری در مقایسه با افزایش عزت نفس، بیشتر بوده است. این مداخلهها با جایگزین کردن الگوهای سازگاری رفتاری و شناختی در فرد، به وی امکان میدهد که از خزانه رفتاری گسترده تر و مناسبتر در مواجهه با موقعیت برخوردار باشد و در واکنش به مسائل با برنامهریزی و آیندهنگری عمل کند. بنابراین، با استفاده از مداخلات روانشناختی به ویژه مداخلات فردی میتوان عزت نفس نوجوانان بزه کار را افزایش داده و از میزان پرخاشگری آنان کاست.
واژه های کلیدی: مداخله فرا شناختی، عزت نفس، پرخاشگری، بزه کار، نوجوان.
پایان نامه : مقایسه اثر آموزش راهبردهای شناختی و فرا شناختی بر یادگیری مبانی ICTدر بین دانش آموزان دختر کاردانش شهر …
مقایسه اثر آموزش راهبردهای شناختی و فرا شناختی بر یادگیری مبانی ICTدر بین دانش آموزان دختر کاردانش شهر کرمانشاه در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ استاد راهنما: دکتر مریم اسلام پناه استاد مشاور: دکتر کریم افشارنیا سال تحصیلی ۱۳۸۷ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب