پایان نامه : تحلیل عددی پایداری دینامیکی یک کپسول فضایی بازگشتی در حرکت پیچشی
تحلیل عددی پایداری دینامیکی یک کپسول فضایی بازگشتی در حرکت پیچشی با نوسانات اجباری و آزاد استاد راهنما دکتر رامین کمالی مقدم (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در […]
پایان نامه:اثرات میدان مغناطیسی محوری و کانال یونی بر انتشار امواج در لیزر الکترون آزاد با ویگلر پیچشی
دانشگاه مازندران دانشکده علوم پایه پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته فیزیک گرایش اتمی و مولکولی موضوع: اثرات میدان مغناطیسی محوری و کانال یونی بر انتشار امواج در لیزر الکترون آزاد با ویگلر پیچشی استاد راهنما: دکتر تقی محسن پور استاد مشاور: دکتر سعید میرزانژاد اساتید داور: دکتر خدیجه علوی […]
پایان نامه : کنترل غیرخطی بهینه ی جرثقیل های حامل کانتینر با استفاده از معادلات ریکاتی وابسته به حالت(SDRE) در …
استاد راهنما: پروفسور حمید خالوزاده تابستان ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده کنترل غیرخطی بهینه جرثقیلهای حامل کانتینر با بهره […]
پایان نامه: کنترل زاویه خمش و ژنراتور توربین بادی با استفاده از کنترل کننده های مرتبه بالا وانتگرالی مود لغزشی
استاد راهنما: دکتراحمد حاجی پور استاد مشاور: دکترمیلاد دولتشاهی پاییز ۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده توربین های بادی به عنوان یکی از ابزار تولید انرژی الکتریکی از انرژی های تجدید پذیر و پاک مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. بحث کنترل توربین به منظور تولید توان […]
پایان نامه: مدلسازی و تحلیل آیروالاستیک بال وبدنه یک هواپیمای جنگنده
مدلسازی و تحلیل آیروالاستیک بال وبدنه یک هواپیمای جنگنده استاد راهنما: دکتر سید احمد فاضل زاده اسفند ماه ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه […]
پایان نامه: تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال
دانشکده مهندسی عمران جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران- سازه عنوان پایان نامه: تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال اساتید راهنما: دکتر بهرام نوائی نیا دکتر داوود دومیری گنجی استاد مشاور: دکتر جواد واثقی امیری (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان […]
پایان نامه : کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز
مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز استاد راهنما: دکتر محمد رضا آشوری استاد مشاور: دکتر احسان جمشیدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج […]
پایان نامه : مدلسازی و بررسی تجربی تشکیل برفک روی سطح سرد خمیده
دانشکده مهندسی مکانیک (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیدهدر این پروژه تشکیل برفک بر روی استوانهی سرد در معرض جریان […]
پایان نامه : بررسی پدیده فلاتر پانل تقویت شده با ریب و استرینگر و بهینه سازی با الگوریتم ژنتیک
بررسی پدیده فلاتر پانل تقویت شده با ریب و استرینگر و بهینه سازی با الگوریتم ژنتیک اساتید راهنما: دکتر سعید ایرانی دکتر مرتضی باقری گرایش: سازه های هوایی شهریورماه ۱۳۹۰ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد […]
پایان نامه:تحلیل تنش، تخمین رفتار و خواص الاستیک نانولولههای کربنی تحت بارگذاری کششی
در سالهای اخیر اکثر تحقیقات بر روی بارگذاری فشاری و ترکیبی به منظور بررسی کمانش ساختارهای نانولوله ها متمرکز شده اند و بدین منظور کارهای انجام گرفته بر روی بارگذاری کششی بسیار محدود می باشد. از آنجا که نتایج بارگذاریهای فشاری و کششی در نانولوله های کربن کاملاً متفاوتند (به دلیل اثر بر هم کنشهای دافعه و جاذبه در این ساختارها که ماهیت و مقدار متفاوتی دارند)، بنابراین همچنان کارهای تحقیقاتی بر روی این ساختارها تحت بار کششی مطلوب محققین بوده و هم اکنون نیز در حال بررسی می باشد.
نتایج این تحقیق که در حقیقت از یک تئوری تحلیلی قوی با ترکیب روابط انرژی کرنشی با پتانسیل های انرژی مولکولی و نیز استفاده از تقریب های خطی و مرتبه بالا و نیز مدل سازی نرم افزاری با استفاده از نرم افزار تخصصی لمپس می باشد اینگونه نشان می دهد که تغییرات مدول الاستیک با تغییرات قطر و یا اندیس نانولوله ها نسبت عکس داشته و با افزایش قطر و کاهش اثر انحنا مدول الاستیک نانولوله ها نیز کاهش می یابد. همچنین نمودارهای تنش – کرنش مشابه نمودارهای مواد ترد بوده با این تفاوت که درصد افزایش طول و تنش ماکزیمم بیشتری در آنها مشاهده می شود. رفتار مکانیکی نانولوله ها در مدل سازی نرم افزاری تا مرز شکسته شدن اولین پیوند در این ساختارها شبیه سازی شده است و اختلاف موجود در مقادیر تنش و کرنش بین مدل سازی نرم افزاری و نمودارهای روش تحلیلی ناشی از تاثیرات عوامل محیطی همچون دما و فشار، ناپایداری های درون ساختاری در ناحیه غیر خطی و اثر پارامترهای طول، نرخ کرنش و . بوده که مطابق با واقعیت و منطقی می باشد.
پایان نامه : شناسایی ضرایب سختی و میرایی تکیهگاه تیر طرهای
بخش مکانیک جامدات پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک -گرایش طراحی کاربردی شناسایی ضرایب سختی و میرایی تکیهگاه تیر طرهای استاد راهنما: دکتر محمد رحیم همتیان بهمن ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا […]
پایان نامه:استفاده از میراگر های جرمی در کنترل ارتعاش ساختمان های مرتفع و سازه هایی با دهانه بلند
میراگر های جرمی و اثر بخشی انواع آنها تا کنون به خوبی معرفی شده است. اما از نظر نحوه اجرا و کاربرد هر یک از این انواع ، بسته به نوع سازه، منحصر به فرد می باشند. این نوع میرا گر ها اغلب نیاز به جرمی هنگفت داشته تا بتواند تاثیر گذار باشد. به همین رو، میرا گر های جرمی در سازه های بسیار بلند و پرهزینه توجیه پذیر و قابل اجرا می باشد ولی در دیگر سازه ها لزوما این چنین نمی باشد. هدف از این تحقیق پیشنهاد ایده طبقه میراگر تنظیم شده TSD (Tuned Story Damper)می باشد که یک حالت بهینه از این سیستم است که نه تنها قابل اجرا است بلکه تکنولوژی آن در دست رس بوده و در سازه های متعارف نیز قابل استفاده باشد. در فصل اول این تحقیق به اهداف تحقیق و تئوری پایه میراگر های جرمی پرداخته می شود و در فصل دوم این تحقیق با انواع میراگر های جرمی بروی سیستم یک درجه آزادی آشنا می شویم و به معرفی اجزاء آن پرداخته خواهد شد و نحوه بدست آمدن پارامتر های بهینه برای حالت های مختلف بارگذاری ارائه می شود همچنین به بررسی میزان اثر گذاری هر یک از پارامتر های میراگر جرمی بر روی کارایی آنها پرداخته میشود. در فصل سوم روش تحقیق شرح داده خواهد شد. اما در برخورد با سیستم های چند درجه آزادی و متقابلا تعداد مد های بیشتر که سازه ممکن است تحت هر یک از آنها در زلزله تحریک شود تنظیم میراگر های جرمی با محدودیت هایی مواجه می شود. به منظور بررسی اثر بخشی ایده طبقه میراگر سه سازه با تعداد طبقات ۶ ، ۱۵، و ۳۰ مورد تحلیل تاریخچه زمانی قرار گرفتند برای این تحلیل سه رکورد از سه زلزله طبس، السنترو و منجیل انتخاب شد و در نهایت پاسخ های تغییر مکان، برش پایه و لنگر پایه ساختمان های بدون طبقه میراگر و ساختمانهایی که در آنها از طبقه میراگر استفاده شده بود با یکدیگر مقایسه شدند. این مقایسه ها نشان می دهد که طبقه میراگر توانسته است حداکثر لنگر پایه و تغییرمکان ها را در زلزله های با مدت زمان زیاد در حد قابل قبولی کاهش دهد اما در کاهش برش پایه موثر نمی باشد که در دو فصل آخر به طور مفصل به آن پرداخته شده است همچنین نشان داد که کارایی آن برای اهداف متفاوت تغییر خواهد کرد که این اهداف در فصل آخر به طور کامل توضیح داده می شوند.
واژگان کلیدی
میراگر – میراگر جرمی- میراگر فعال- میراگر غیر فعال – میراگر پاندولی – طبقه میراگر