پایان نامه : رویکردی مبتنی برگراف به منظور خوشهبندی ترکیبی افرازبندیهای فازی
عنوان/موضوع :رویکردی مبتنی بر گراف به منظور خوشهبندی ترکیبی افرازبندیهای فازی استا دراهنما:دکتر جواد وحیدی استاد مشاور:دکتر بابک شیرازی (پاییز ۱۳۹۱) (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده خوشه بندی فازی و ترکیبی از موضوعات قابل توجه در داده کاوی محسوب می شوند .اگر چه در سالهای اخیر الگوریتم های خوشه بندی فازی […]
پایان نامه: رویکردی مبتنی بر گراف به منظور خوشهبندی ترکیبی افرازبندیهای فازی
رویکردی مبتنی بر گراف به منظور خوشهبندی ترکیبی افرازبندیهای فازی استاد راهنما: دکتر جواد وحیدی استاد مشاور: دکتر بابک شیرازی متن پایان نامه : فهرست مطالب: فصل اول- مقدمه و کلیات تحقیق۱ ۱-۱ مقدمه ای بر دادهکاوی.۲ ۱-۲ تکنیکهای دادهکاوی.۴ ۱-۳ مقدمهای بر خوشهبندی.۴ ۱-۴ تفاوت خوشهبندی و دستهبندی۵ ۱-۵ یادگیری با نظارت در مقابل […]
پایان نامه:پیش بینی و تشخیص کنتورهای خراب با استفاده از طراحی یک روش ترکیبی از شبکه عصبی و درخت تصمیم برای …
عنوان: پیش بینی و تشخیص کنتورهای خراب با بهره گرفتن از طراحی یک روش ترکیبی از شبکه عصبی و درخت تصمیم برای کاوش داده ها (مورد کاربردی: شرکت گاز استان کرمانشاه) استاد راهنما: دکتر فرهاد مردوخی استاد مشاور: دکتر محمد کاظمی فرد بهار ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیدهداده کاوی تلاشی […]
پایان نامه: خوشهبندی مبتنی بر انتخاب بر اساس نظریه خرد جمعی
خوشهبندی مبتنی بر انتخاب بر اساس نظریه خرد جمعی استاد راهنما: جناب آقای دکتر بهروز مینایی استاد مشاور: جناب آقای دکتر حسین علیزاده متن پایان نامه : چکیده: خوشهبندی وظیفه کاوش الگوهای پنهان در دادههای بدون برچسب را بر عهده دارد. به خاطر پیچیدگی مسئله و ضعف روشهای خوشهبندی پایه، امروزه روشهای خوشهبندی ترکیبی مورد […]
پایان نامه : حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه چند انبار با پنجره زمانی با استفاده از یک الگوریتم فرابتکاری کارآمد
گروه مهندسی صنایع پایاننامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع عنوان: حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه چند انبار با پنجره زمانی با بهره گرفتن از یک الگوریتم فرابتکاری کارآمد استاد راهنما: آقای دکترمحمد میرابی استاد مشاور: آقای دکتر احمد صادقیه (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)متن پایان نامه :(ممکن است هنگام انتقال از […]
پایان نامه:ارائه مدلی برای تعیین ارزش مسافران در بستر الکترونیکی در صنعت حمل ونقل هوایی
مشتـریان مهم ترین دارایی سازمان بهحساب می آیند و نمی توان آینده درخشانی برای یک سازمان بدون مشتریان راضی و وفادار در نظر گرفت. حفظ مشتریان فعلی کماکان یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها می باشد. تجربه ثابت کرده است، فرآیند حفظ مشتری به مراتب هزینه و زمان کمتری نسبت به فرآیند جذب مشتری دارد. کلید اصلی حفظ مشتریان، شناسایی نیازها و انتظارات اساسی مشتریان و جلب رضایت آن ها از طریق برآورده ساختن این انتظارات است. جلب رضایت مشتریان بخصوص در صنایع خدماتی نظیر صنعت حمل ونقل از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در سالیان اخیر، روند اصلاحات در زمینه حمل نقل در اکثر کشورها آغاز گردیده است. هدف اصلی از این اصلاحات تغییر تدریجی روند ارائه خدمات به سمت مشتری مداری است. این اصلاحات سبب شده است که شرکت ها در تلاش برای ارائه مشوق هایی قوی برای مسافران باشند تا از این طریق بتوانند مشتریان فعلی را راضی نگهداشته و مشتریان جدیدی را جذب نمایند. ارائه مشوق های مناسب به مشتریان، نیازمند شناسایی خدمات مورد انتظار آنها است. خدمات مورد انتظار درواقع انتظارات و امیدواری هایی است که مسافران انتظار دارند در قبال پرداخت هزینه، دریافت نمایند.
اهمیت ارائه مشوق های مناسب از یکسو و کمبود منابع از سوی دیگر سبب شده که شرکت های مسافربری قادر به ارائه خدمات مورد انتظار به تمامی مشتریان خود نباشند. راه حل منطقی در چنین شرایطی، تعیین استراتژی های ارائه خدمات به مشتریان بر اساس ارزش آن هاست. مدل تعیین ارزش توسعه داده شده در این تحقیق، ترکیبی از ۴ متغیر طول مدت ارتباط، فرکانس، فاصله و تازگی است که تحت عنـوان LDcFR نامگـذاری شده است. طبق بررسی های صورت گرفته، مدل LDcFR نسبت به سایر مدل های موجود در تعیین ارزش مسافران از جامعیت بالاتری برخوردار بوده و می تواند در تعیین استراتژی های بازاریابی شرکت های مسافربری نقشی کلیدی ایفا کند.
مدل LDcFR به تنهایی نمی تواند کمک چندانی به صنایع نماید. دلیل این امر نیز تمایل شرکت ها به تدوین استراتژی های محدود می باشد. بر همین اساس، در این تحقیق از الگوریتم رقابت استعماری که یکی از انواع الگـوریتم های تکاملی است در خوشه بندی مسافران و از زنجیره مارکوف در تعیین خوشه های باارزش استفاده شده است.
نتایج حاصل از اعتبارسنجی و پیاده سازی مدل توسعه داده شده بر روی داده های واقعی، نشان از دقت بالای مدل دارد. این مدل علاوه بر دقت بالا، به دلیل استفاده از الگوریتم رقابت استعماری، از سرعت بالاتری نیز برخوردار می باشد.
واژه های کلیدی: ارزش مسافر، مسافر الکترونیکی، صنعت حمل ونقل، مدیریت ارتباط با مشتری، الگوریتم رقابت استعماری، داده کاوی
پایان نامه: بهینه سازی خوشه ها با استفاده از الگوریتم های تکاملی برای شخصی سازی وب
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: مهندسی کامپیوتر گرایش: نرمافزار عنوان پایان نامه: بهینه سازی خوشه ها با بهره گرفتن از الگوریتم های تکاملی برای شخصی سازی وب استاد راهنما: دکتر محمد کریم سهرابی استاد مشاور: دکتر فرزین یغمایی فهرست مطالب: چکیده ۱ فصل اول. ۲ ۱-۱-مقدمه. ۳ ۱-۲-تعریف مسئله ۴ ۱-۳-اهمیت و ضرورت تحقیق. ۵ […]